A început construcția conductei de gaz BRUA. Deși trece pe la Recaș, controversele rămân

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Transgaz, una din cele mai importante companii din portofoliul Ministerului Economiei, a demarat contrucția conductei de gaz BRUA, anunță un comunicat oficial, care declară proiectul drept unul de interes național. Transgaz construiește infrastructura de pe teritoriul României, din coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria, cu susținerea Comisiei Europene.

Proiectul presupune construcția conductei de transport gaze naturale Podișor-Recaș, în lungime de 479 km, valoarea totală estimată fiind de 478,6 milioane euro. 40% din cheltuielile eligibile estimate sunt acoperite de Uniunea Europeană, printr-un grant în valoare 179,3 milioane de euro.

Conducta BRUA va fi în mare parte utilizată pentru tranzitul de gaze- vor fi transportate gaze din unele țări în alte țări, tranzitând România. Este și unul dintre motivele pentru care proiectul nu a fost scutit de controverse. Din Bulgaria nu va veni niciun pic de gaz, pentru că pur și simplu Bulgaria nu are gaz și nici nu este conectată la vreo magistrală din Turcia prin care este adus gaz din Orient spre Occident. Vizat este, defapt, gazul românesc din Marea Neagră, estimat la 80-120 miliarde de metri cubi. Controversa legată de adevărații destinatari ai gazului rămâne, devreme ce în comunicatul oficial, Ion Sterian, Directorul General al Transgaz, vorbește doar despre cum „Segmentul BRUA de pe teritoriul Românei ne va permite să încasăm sume importante de bani din tarifele de transport și tranzit”.

În decembrie 2017, companiile de transport al gazelor din România și Ungaria (Transgaz si FGSZ) au organizat licitații pentru rezervarea unei capacități de transport al gazelor de aproximativ 4 miliarde mc gaze/an, prin conducta BRUA, acestea fiind câștigate de firme din Ungaria. Licitațiile au fost făcute în condițiile în care Ungaria a decis vara trecută ca BRUA să se oprească pe teritoriul său, fără vreo extindere către Austria, așa cum era proiectul inițial. Ungaria ar urma să le redirecționeze pe alte rute, către Slovacia, Ucraina, Serbia și Croația.

AL PRESS

Despre admin 6586 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.