Abia în 2020 vom circula pe autostrada A1 (Lugoj – Deva) până la Sibiu

Share Button

Finalizarea lucrărilor la loturile 2, 3 şi 4 din Autostrada Vestului, programate a se deschide în decembrie 2017, a fost amânată pentru toamna anului 2018 (loturile 3 și 4), respectiv pentru martie 2020 (lotul 2). Cel puțin asta susțin reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe site-ul CNAIR.

Lotul 2 din tronsonul Lugoj – Deva are 28,6 kilometri, de la Traian Vuia până la Margina – 15 kilometri, iar de la Margina până la Coşeviţa – 13,6 kilometri. Această a doua secțiune include tuneluri care însumează aproape un  kilometru și care au generat costuri suplimentare.

Nici la lotul 3 din tronsonul Lugoj – Deva, dintre localitățile Coşeviţa şi Ilia, programat a se da în folosință în decembrie 2017, situația nu e mai bună. După prăbuşirea terasamentelor în zona Holdea, pe o distanță de 70 de metri, a fost nevoie de lucrări suplimentare, astfel că firma de construcţii a rămas în urmă cu lucrările. Din această cauză, CNAIR estimează că noul termen este septembrie 2018.

În prezent se lucrează la relocarea drumului național din zona Holdea, pentru ca şoferii să poată folosi viitorul tronson. Costurile vor creşte cu siguranță, pentru că e vorba de lucrări suplimentare, cum ar fi ecoductul pentru animale şi descărcarea de la Holdea.

Despre finalizarea lotului 4 din tronsonul Lugoj – Deva, dintre localitățile Ilia şi Şoimuş, CNAIR a anunţat la începutul acestei luni că și acest termenul a fost amânat pentru trimestrul II al lui 2018, adică undeva între aprilie şi iunie.

Problemele de pe lotul 4 ar fi, potrivit site-ului CNAIR, relocarea liniilor de înaltă tensiune, care au blocat lucrările la viaductul Brănișca, stabilitatea stâlpului nr. 37 al Transelectrica, din cauza excavaţiilor la baza versantului, și realizarea soluţiei de relocare a Peşterii cu Lilieci din zona localităţii Şoimuş.

Cu toate acestea, „lucrările avansează într-un ritm bun pe lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, constructor UMB. Între nodul Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană autostrada este gata. În dreptul carierei se execută în continuare zidurile de sprijin care stabilizează versantul și autostrada. În zona pescăriei fundația este gata și în curând vom vedea și primele straturi de asfalt așternute peste balastul stabilizat.

La viaductul Brănișca și la debleul cu același nume se înaintează bine. Între Brănișca și Mintia este asfalt pe porțiuni întinse. Progres este și în ceea ce privește relocările de utilități (țevi, linii electrice). Săpăturile din dealul liliecilor continuă, însă accesul utilajelor este greoi și se muncește cu grijă pentru a nu disloca roci sau material care pot provoca accidente pe drumul național. Viaductul care urcă în acest versant are toate grinzile instalate pe deschideri. Culeea din deal este în lucru. În nodul Șoimuș se instalează grinzi în continuare și se fixează și predalele pe acestea.

UMB a raportat la finalul lunii octombrie un procent de execuție de 67,43%, adică un avans de 3,9% față de luna precedentă. Rămânem foarte rezervați cu privire la termenul de final de 2018 pentru deschiderea acestui lot, având în vedere provocările tehnice din „dealul liliecilor”. Cel mai probabil vom putea circula pe tot tronsonul Ilia-Deva abia în 2019”, transmite Pro Infrastructura.

AL PRESS

 

138

Be the first to comment

Lasă un răspuns