Autorităţile pregătesc o nouă taxă auto. Și impozitul pe maşini va fi modificat radical

Share Button

Minunea eliminării controversatului timbru de mediu nu a durat decât câteva luni. Autorităţile din România lucrează în acest moment la o nouă taxă auto. Anunţul a fost făcut chiar de către şeful Departamentului de impozite şi taxe indirecte.

Anul 2017 a început cum nu se putea mai bine pentru şoferii români. Guvernul a renunţat la 1 februarie la controversatul timbru de mediu, astfel că înmatriculările auto au explodat în perioada de timp ulterioară acestei decizii.

Persoanele care nu au apucat însă nici până în acest moment să îşi schimbe maşina sau să o treacă în proprietate personală ar face bine să se grăbească. Autorităţile din România lucrează în acest moment la o nouă taxă auto.

Anunţul a fost făcut chiar de către Daniel Anghel, şeful Departamentului de impozite şi taxe indirecte. Oficialul, care a participat recent la conferinţa „Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?”, a declarat:

„Am început discuţii privind un nou mod de taxare. Trebuie să vedem însă dacă taxăm o singură dată pe durata de viaţă a vehiculului sau apelăm la o taxă anuală. Sper să ajungem la o măsură fiscală care să fie benefică pentru toată lumea. Impactul poluării provenite de la autovehicule nu trebuie neglijat. Până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toţi cei implicaţi pentru o nouă taxă de poluare.”

Tot de la Daniel Anghel am mai aflat şi că modul de impozitare a maşinii ar putea fi modificat, măsură susţinută inclusiv de Gheorghe Marinescu, şef serviciu impozite şi taxe locale în Ministerul Finanţelor Publice:

„Impozitul are la noi aceeaşi formă că şi acum 10 ani, or progresul tehnologic, discuţiile în ceea ce priveşte schimbările climatice erau cu totul altele acum 10 ani. În ton cu recomandările europene, necesitatea sistemului de impozitare anuală ar trebui, aşa cum recomandă şi Comisia Europeană, construită pe principii de mediu care să aibă în formula de calcul şi componenta de dioxid de carbon şi norme Euro, întrucât vorbim şi de alte emisii toxice care sunt nocive sănătăţii umane”, a declarat Daniel Anghel în cadrul conferinţei „Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?”.

„Este limpede că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor. Astfel vom aduce şi bani în plus la bugetele locale. Noi avem în vedere să ţinem cont inclusiv de gradul de poluare şi sper să ajungem la un sistem uşor de aplicat de primării. Noi încurajăm achiziţia de maşini nepoluante. Un nou mod de impozitare este aplicabil cel mai devereme la 1 ianuarie 2019”, a continuat Gheorghe Marinescu, prezent şi el la evenimentul anterior menţionat.

AL PRESS

6

Be the first to comment

Lasă un răspuns