Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în întâmpinarea și sprijinul consumatorilor

honeywell

Share Button

Joi, 2 martie 2018, am dat curs unei invitaţii sosită pe adresa redacţiei, la o conferinţă de presă susţinută de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), considerând că nu puţini sunt consumatorii care au probleme contractuale cu băncile din România. Conferinţa s-a desfăşurat în Salonul Roma 1 al Hotelului Timişoara, la care au fost prezenţi în jur de 20 de reprezentanţi media din judeţul nostru.

Din partea CSALB au participat: Liviu Fenoghen, director al CSALB, Alexandru Păunescu, Paul Anghel, ambii – Colegiul de coordonare, Nela Petrişor– conciliator şi dr. avocat Marieta Avram – coordonator CSALB. Vă redau mai jos un rezumat al prezentărilor făcute.

CSALB este o entitate de interes public, independentă, apolitică, non profit, a cărei menire este aceea de a organiza soluţionarea litigiilor ivite între consumatorii şi comercianţii din domeniul bancar în mod corect, rezonabil, rapid şi – un fapt foarte important – în afara instanţei. De remarcat ar fi faptul că examinarea şi soluţionarea litigiilor este făcută de un corp de experţi în domeniu, persoane care se bucură de o bună reputaţie, independenţi şi imparţiali. Consumatorul apelează la CSALB, în cazul în care este nemulţumit de relaţia contractuală cu comerciantul, cu o plângere, plângere care parcurge mai multe etape, după care, în mod aleatoriu este repartizată unui conciliator, care, după ce va primi dosarul, va declanşa demersurile necesare până la soluţionarea litigiului. Unul din marile avantaje ale clientului nemulţumit este acela că poate să transmită toate actele necesare online, prezenţa sa nefiind necesară, scutindu-l de cheltuieli inutile şi timp pierdut. Toate operaţiunile desfăşurate de CSALB sunt absolut gratuite, aşa că nu văd de ce nu s-ar recurge la profesionalismul, flexibilitatea, imparţialitatea, eficienţa şi soluţionarea rapidă a cazurilor, fără niciun cost din partea consumatorului.

Imediat după conferinţa de presă i-am solicitat directorului CSALB, Liviu Fenoghen, câteva cuvinte despre întâmplarea care tocmai s-a încheiat. Cu o amabilitate deosebită, acesta ne-a declarat:

“Am ajuns la Timişoara astăzi (joi, 29 martie 2018 – n.a.), cu bucurie şi ne dorim să continuăm acţiunea Caravana, prin care dorim să trecem prin toată ţara pentru a informa consumatorii din toate colţurile ţării despre serviciile de care pot beneficia prin intermediul centrului nostru, Consiliul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Vrem ca dumnealor să ştie că pot să vină să-şi soluţioneze diferendele pe care le au cu băncile din România, într-o manieră gratuită, rapidă, care se termină în maxim 90 de zile, dar media înregistrată de instituţia pe care o conduc este de 45-55 de zile, în condiţiile în care să ţină cont nu neapărat de ce este stipulat în contract sau în lege, ci de echitate, pentru că la noi soluţionarea se face în echitate, adică este corect ca eforturile într-un contract de credit sau într-un contract de servicii bancare, care durează foarte mult timp, să fie echilibrate între ambele părţi. Asta dorim noi să ştie toţi consumatorii şi să ni se adreseze cu toată încrederea atunci când este nevoie”.

Mircea ANGHEL

923

mondograniti

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.