Întrunire la nivel înalt între Retim și șefii asociațiilor de proprietari

Share Button

Luni, 12 februarie 2018, în Sala de Consiliu a Primăriei Lugoj, a avut loc o ședință la care au participat Adrian Engelmann, reprezentantul Retim, Vasile Lazăr, președintele FAPL, și președinții asociațiilor de proprietari din oraș. Întrunirea a fost una de nivel înalt, adică pe tonuri ridicate, președinții asociațiilor de proprietari prezentându-și zgomotos nemulțumirile și nelămuririle.

După ce Vasile Lazăr și Adrian Engelmann au prezentat scopul întâlnirii, adică o informare privind noile contracte ce trebuie întocmite și modul de colectare a deșeurilor de către noua societate care a câștigat licitația pentru salubrizarea orașului (licența Salprestului va expira la 30 aprilie), șefii asociațiilor s-au plâns că nu au un model de contract pe care să-l poată discuta.

Problemele ridicate de lugojeni au fost diverse, de la întocmirea facturilor, încasarea și plata lor și până la responsabilitatea privind rău-platnicii și vandalizarea pubelor. Cele mai multe aspecte care se cer soluționate au fost prezentate de Moisă Scorobete, președintele Asociației de Proprietari din Zona Ștrand. Acesta a spus că locatarii nu mai vor o taxă în plus, de vreme ce asociațile nu pot presta servicii către Retim fără să fie plătite.

În cazul Salprestului a fost altceva, o înțelegere cu avantaje pentru ambele părți.  Reprezentantul Retim a spus că nu există o modalitate legală pentru ca președinții asociațiilor de proprietari să fie plătiți pentru încasarea facturilor. „Retimul ne-a prezentat un preț, dar noi nu mai putem să suplimentăm acele costuri pentru serviciile prestate pentru dânșii”, a punctat Moisă Scorobete.

O altă problemă ridicată a fost cea pri-vind gestionarea pubelelor primite și responsabilitatea privind vandalizarea sau furtul acestora. În ceea ce privește rău-platnicii, nu s-a putut lămuri cine îi reprezintă la judecătorie și cum se recuperează sumele dacă locatarul nu plătește. Reprezentanții asociațiilor de locatari au cerut Retimului să vină cu o soluție prin care să rezolve și problema cheltuielilor cu hârtia, chiria, curentul, pentru ca acestea să nu-i afecteze pe locatari.

„Dorim ca la Lugoj să fie un om la casierie, unde să se poată plăti, pentru că nu putem  ține mai mult de 5.000 de lei în asociație. Și mai dorim să avem o persoană cu care să conlucrăm, pentru că sunt multe de rezolvat într-o asociație”, a conchis Moisă Scorobete. Adrian Engelmann, șef la Biroul Contractare al Retim, a promis că se va încerca soluționarea problemor ridicate și a dat asigurări că va trimite contractele pentru a putea fi studiate în perspectiva unei noi întâlniri, în care speră să fie rezolvate toate eventualele probleme care s-ar putea ivi.

AL PRESS

1444

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.