Liberalii, preocupați de soarta Stației de epurare, dar și de „epurarea” lui Boldea

Share Button

În conferința de presă de luni, 6 noiembrie 2017, susținută de Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, și la care au mai participat consilierii Mihai Anghel și Bogdan Blidariu, liberalii lugojeni au contrazis toate afirmațiile primarului Francisc Boldea privind Stația de epurare de la Jabăr, pentru care municipalitatea a cheltuit aproximativ 6.000.000 de euro.

S-au cheltuit aproape 6 milioane de euro, dar nimic nu funcționează la stația de epurare, nici măcar treapta mecanică. Acest mod de a lucra cu banii publici este neproductiv și blochează toate investițiile mari”, a declarat președintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu.

Pentru modul în care a gestionat marile investiții, de la Ștrand, SPA, stația de epurare etc., Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, cere primarului Francisc Boldea să-și dea demisia. „Boldea a reușit să mai facă o investiție nefuncțională, pentru o sumă colosală de aproape șase milioane de euro. Având în vedere că toate marile investiții din oraș sunt blocate, noi considerăm că ar trebui să își dea demisia. Boldea nu e capabil să gestioneze investițiile mari. El e capabil doar să zugrăvească, să întindă asfalt și să pună dale. În rest, nimic! Toate lucrările mari s-au blocat!”, a declarat Buciu, adăugând că „a încercat tot timpul să ascundă situația de acolo”.

În opinia liderului liberal, „Boldea este principalul vinovat pentru modul cum s-a derulat această investiție”, întrucât stația de epurare a fost predată către Meridian 22, fără să se spună că nu toate lucrările au fost efectuate.

Primăria a demarat procedurile pentru realizarea stației de epurare în 2007, în această investiție fiind atrase fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 9.482.778 de lei. Apoi, în 2009, s-a organizat o licitație și s-a desemnat un constructor, contractul fiind semnat cu o asociere de firme, pentru o valoare de 19.169.761 de lei. Acest contract s-a prelungit nejustificat de opt ori și au fost încheiate opt acte adiționale pentru motive care se aflau în afara contractului. Până în 2012, s-a plătit 98% din contract. S-au încheiat foarte multe note de renunțare și note de comenzi suplimentare. Din 2012, când a fost recepționată stația de epurare, prima dată a fost recepționată cu obiecțiuni, consemnate în anexa nr. 2, iar a doua oară s-a constatat stingerea tuturor obiecțiunilor, adică Primăria a recunoscut că toate lucrările sunt în regulă”, a spus Claudiu Buciu, care a prezentat presei procesul de predare-primire încheiat în 2013 între Primăria Lugoj și  Meridian 22 cu ocazia predării obiectivului de investiții ”Modernizarea stației de epurare Lugoj (Jabăr) – execuție”.

În acest document se certifică stingerea anexei 2, cea cu obiecțiunile la executarea investiției: ”anexăm procesul verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013 cu anexa 2, respectiv procesul verbal de stingere a anexei 2 nr. 38.778/15.04.2013”.

Prin urmare, liberalii lugojeni solicită primarului Francisc Boldea, pentru următoarea ședință de consiliu local, să facă o dare de seamă privind această lucrare, în care să prezinte consilierilor locali proiectul, toate situațiile de lucrări, toate recepțiile, rapoartele diriginților de șantier și toate plățile făcute. „Stația de epurare este o investiție foarte importantă pentru oraș, iar pentru că ea nu a fost pusă în funcțiune și contractul a fost realizat defectuos, Agenția Fondului de Mediu va  cere cei 9 milioane de lei înapoi.

Din păcate toate echipamentele montate sau nemontate la stație au ieșit din perioada de garanție și nu mai pot fi refolosite. Nimeni nu își mai asumă repararea lor sau repunerea în funcțiune. Care sunt pierderile pentru Primăria Lugoj? În primul rând faptul că acest contract nu a fost dus la sfârșit atrage automat pierderea finanțării de la Agenția de Mediu și Lugojul se află în acest moment în situația în care Agenția Fondului de Mediu poate să ne ceară cei 9 milioane de lei înapoi și sigur ne va cere, iar Primăria va trebui să-i dea de la bugetul local. În plus, amenzile pe care Meridian le primește în fiecare lună, de 100 de mii de lei, vor trebui plătite tot din banii lugojenilor”, a mai spus Buciu.

Soluțiile amintite de Buciu sunt două: cheltuirea a încă 3-4 milioane lei pentru lucrări suplimentare (în condițiile în care o bună parte din aparatură a ieșit din garanție) sau dărâmarea întregii stații și construirea uneia noi.

Liderul liberalilor lugojeni a mai spus că au fost sesizate Curtea de Conturi, Agenția Fondului de Mediu și Inspectoratul de Stat în Construcții și că inspectorii Curții de Conturi, care se află într-un control prelungit la Lugoj, ar putea să ceară suspendarea edilului șef, în baza unui articol de lege care prevede proasta gestionare a fondurilor locale.  Buciu a lansat și o invitație tuturor factorilor implicați:

Invit marți, 7 noiembrie, la ora 13, pe primarul municipiului Lugoj, dacă vrea să deblocheze situația, să mergem la fața locului, să lăsăm politica la o parte și să găsim o soluție, toți cei implicați în acea lucrare – primar, consilieri, membri ai consiliului de administrație de la Meridian și alții. Există soluții, noi am discutat cu specialiști, dar trebuie să existe un moment zero. Boldea trebuie să admită că banii lugojenilor s-au cheltuit aiurea”.

AL PRESS

100

1 Comment

  1. ha ha ha 😛
    si daca nu rezolva niciuna?
    Mai degraba se „epureaza” pe ei 😉
    Ca, se pare, liberalii lugojeni ii copie fidel pe cei de la centru, in frunte cu Sica Scripcarul 😀

Lasă un răspuns