VISITBANAT, un proiect de promovare a Banatului, atât în România cât și în Serbia

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Românii și sârbii vor avea șansa să descopere Banatul, de-o parte și de alta a graniței, așa cum nu au mai avut-o până acum. Banatul deopotrivă românesc și sârbesc, cu locuri fabuloase care se pierd în începuturile istoriei, cu frumuseți naturale unice în Europa, Banatul – ca centru cultural cosmopolit al zonei de Vest a țării noastre, toate se vor arăta turistului, pentru prima dată, într-un discurs complet, folosind ca mijloace de comunicare filmul de scurtmetraj și fotografia, se arată într-un comunicat de presă trimis pe adresa redacției.

Fundația Rubin împreună cu Centrul Cultural Kikinda au început implementarea proiectului „VISITBANAT – Inițiativă integrată de marketing pentru promovarea regiunii Banat”. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia, Axa Prioritară 4 „Atractivitate pentru turism durabil”.

Astfel, în aceste zile se pun bazele unui festival de scurtmetraje și fotografie, care se va desfășura atât în România cât și în Serbia. Este vorba de un festival unic pentru toate categoriile de public, căruia i se vor revela cele mai interesante destinații turistice din regiune, materialele prezentate având scopul de a face cunoscut potențialul turistic extraordinar al regiunii Banat.

Proiectul se va derula în perioada iunie 2017 – iulie 2018, printr-o inițiativă comună a Fundației Rubin și a Centrului Cultural Kikinda. Pe lângă festivalul multimedia, se vor desfășura diverse activități destinate poziționării Banatului și a valorilor sale ca destinație turistică majoră. Proiectul mizează și pe dezvoltarea economiei locale în mediul turistic de graniță. Pe cale de consecință, vor fi dotate două centre foto-video, unul în Timișoara și unul în Kikinda, care vor funcționa ca centre logistice pentru dezvoltarea ulterioară a instrumentelor de promovare turistică. Vor fi organizate sesiuni de training pe trei teme specifice: e-marketing, fotografie și video.

Activitățile vor crește oportunitatea de angajare a 40 de persoane din comunitatea locală și vor dezvolta abilitățile a 20 de antreprenori, deținători de afaceri mici și medii din domeniul turistic, în zona Banatului, de-o parte și de alta a graniței. În cadrul proiectului vor fi dezvoltate instrumente de promovare turistică, printre care se numără o platformă web accesibilă publicului larg, un album fotografic și un DVD multimedia de promovare a valorilor turistice bănățene.

VISITBANAT este unul din proiectele care, prin activitățile susținute, se alătură demersurilor comunității în cadrul programului Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2021.

Bugetul total al proiectului este de 170.054,85 euro, din care 144.546,61 euro (85%) reprezintă finanțarea din partea Uniunii Europene prin intermediul Programului INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia, 17.487,15 euro, co-finanțarea din partea Bugetului de Stat al României, 2.690,34 euro, contribuție proprie din partea beneficiarului român, iar 5.330,75 euro, contribuție proprie din partea beneficiarului sârb.

AL PRESS
Despre admin 6555 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.