Ziua internațională pentru nonviolență, marcată la Școala Gimnazială Balinț

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Violenţa şcolară este doar una dintre manifestările violenţei cotidiene. Dezbaterile privind relaţia dintre conceptul de „drept la siguranţă” şi mediul şcolar au fost explicate la Școala Gimnazială Balinț de invitații Gheorghe Belu, Agent Șef la Postul de Poliție din Bara, și  Polițistul Florin Bublea.

S-a dat o definiţie mai largă a violenţei, subliniindu-se necesitatea construirii unui corp de cunoştinţe obiective privind acest fenomen, s-a considerat necesar a se da o mai mare atenţie victimelor violenţei, prin desfăşurarea unor anchete pentru a se cunoaşte percepţia lor, efectele victimizării şi rolul consilierii victimelor, s-a subliniat rolul parteneriatului şi reţelelor în comunităţile locale în prevenirea violenţei din şcoli şi s-a subliniat importanţa recunoaşterii acestui rol de către cei implicaţi în educaţie.

Li s-a explicat elevilor din clasele V-VIII că  violenţa în şcoală este „orice formă de manifestare a unor comportamente precum: exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare, ameninţare, hărţuire;  bruscare, împingere, lovire, rănire;  comportament care intră sub incidenţa legii (viol, consum/comercializare de droguri, vandalism – provocarea de stricăciuni cu bună ştiinţă – furt); ofensă adusă statutului/autorităţii cadrului didactic (limbaj sau conduită ireverenţioasă faţă de cadrul didactic); comportament şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în şcoală şi orice alt comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar în vigoare”.

În cadrul acestei activități, elevii au realizat desene prin care au reprezentat violența, au compus sloganuri despre violență și și-au luat angajamentul să fie nonviolenți în școală, acasă și în societate, pentru a evita pedepsele și consecințele unui comportament inadecvat.

Toate formele agresiunii întâlnite în şcoli – de la îmbrânceli şi jigniri, până la injurii, vulgarităţi, intimidări fizice şi verbale – trebuie să dispară, iar relaţiile inter-umane elev-coleg, elev-profesor, elev-părinte trebuie dezvoltate pe bază de armonie şi toleranţă, în care puterea de convingere a cuvântului şi nu a violenţei trebuie să primeze.

A fost o activitate educativă deosebit de necesară acum când violențele sunt la ordinea zilei și când nu mai există nici respect, nici rușine, nici frică.

Denisa GREGA

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.